VŠTE – Národní plán obnovy

Logo NPO

Registrační číslo: NPO_VŠTE_MSMT-16600/2022

Termín realizace: 09/2022–05/2024

Cílem projektu je naplnit cíle stanovené v reformě 3.2.1 Národního plánu obnovy (Transformovat vysoké školy s cílem adaptace na nové formy učení a v odpovědi na měnící se potřeby trhu práce v rámci komponenty 3.2 „Adaptace kapacity a zaměření školních programů“), a přispět tak mj. i k naplňování prioritních cílů Strategického záměru ministerstva pro oblast vysokých škol na období od roku 2021 („SZ2021+“), Strategie internacionalizace vysokého školství na období od roku 2021 a na ně navazujícího Strategického záměru VŠTE na období 2021-2025.

Projekt řeší specifický cíl A ve všech jeho dílčích částech:

A1: Digitalizace vzdělávací činnosti a studijních agend

Projekt je zaměřen na pořízení HW a SW a další techniky pro posílení kapacity pro zajištění digitálních forem výuky. Dále je projekt zaměřen na digitalizaci studijní agendy – odborné praxe.

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1: Instalovaný HW, SW a další technika pro zajištění digitálních forem výuky v kampusu Okružní 517/10
  • Výstup č. 2: Instalovaný HW, SW a další technika pro zajištění digitálních forem výuky v kampusu Nemanická 436/7
  • Výstup č. 3: Personál proškolený k využití nové výpočetní techniky ve výuce
  • Výstup č. 4: Modul odborné praxe v IS
  • Výstup č. 5: Upravená vnitřní legislativa – aktualizace směrnice POSTUP PLNĚNÍ PŘEDMĚTU ODBORNÁ PRAXE NA VŠTE
  • Výstup č. 6: Proškolený personál Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání
  • Výstup č. 7: Metodický manuál pro práci s modulem odborných praxí pro uživatele
  • Výstup č. 8: Materiálně-technicky dovybavený Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání/úsek vnějších vztahů

A2: Rozvoj v oblasti distanční výuky, online výuky a blended learning

Projekt se zaměřuje na tvorbu nových a inovaci stávajících studijních materiálů pro digitální výuku, která se stane studijní oporou v e-learningovém prostředí IS VŠTE. Cílem je vybudovat širokou a dostupnou nabídku pro vzdělání poskytovaného flexibilními formami (blended learning, popř. distanční výuka). Realizace aktivity je zaměřena na digitalizaci studijních materiálů v konkrétních průřezových předmětech Bc. a nMgr. studijních programů s celoškolským dopadem.

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1: Digitalizované studijní předměty a materiály dostupné v IS VŠTE
  • Výstup č. 2: Akademičtí pracovníci proškolení k využití stávající výpočetní techniky ve výuce a uplatnění digitálních forem ve vzdělávání
  • Výstup č. 3: Upravená vnitřní legislativa a průběžná podpora studentů a akademických pracovníků

A3: Tvorba nových profesně zaměřených studijních programů

Projekt je zaměřen na tvorbu profesně orientovaného bakalářského studijního programu „Technologie pro Průmysl 4.0“ Studijní program bude tvořen 5 tematickými oblastmi:

  • elektronikou,
  • elektrotechnikou,
  • automatizací a řízením,
  • informatikou,
  • strojírenstvím.

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1: Žádost o akreditace nového studijního programu dle požadavků NAÚ a obdržené akreditace studijního programu Průmysl 4.0 (Bc.)
  • Výstup č. 2: Instalované laboratorní vybavení HW a SW
  • Výstup č. 3: Zapsaní studenti do nového studijního programu

A4: Kurzy zaměřené na rozšiřování dovedností (upskilling) nebo rekvalifikace (reskilling)

Cílem projektu je příprava kurzů zaměřených na rozšiřování dovedností (upskilling) a rekvalifikace (reskilling). Vytvořené kurzy budou respektovat požadavky formulované na evropské úrovni.

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1: Odpovídající materiálně-technické zázemí pro realizaci kurzů
  • Výstup č. 2: Získaná autorizace pro profesní kvalifikace v souladu s Národní soustavou kvalifikací

Dále projekt řeší specifický cíl C: společné projekty

C1: Zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů (microcredentials)

Tento společný projekt koordinuje Univerzita Karlova a je zaměřen na zlepšení prostupnosti vzdělání.

VŠTE se v projektu přímo podílí na dosažení třech cílů/výstupů:

  • Výstup č. 1 Analýza současného stavu v oblasti dokladů
  • Výstup č. 2 Návrh jednotné podoby certifikátů
  • Výstup č. 3 Vytvoření společného on-line katalogu kurzů

C2: Bezpečnost distančních forem výuky

Tento společný projekt koordinuje ČVUT. Projekt si klade za cíl systematické zajištění komplexní bezpečnosti distančních forem výuky, vč. přímo návazných činností, a to jak z technického, tak i procesního hlediska, na základě již existujících doporučení, standardů, postupů či metodik.

 Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1 (5) – Doporučení pro zabezpečení kolaborativní platformy, včetně doporučení pro její pokročilé nastavení.
  • Výstup č. 2 (9) – Procesní model zabezpečení distanční formy výuky a jeho vazba na stávající řešení přihlášení, záznamu o průběhu absolvování předmětu a záznamu výsledků/hodnocení.
  • Výstup č. 3 (10) – Doporučení pro realizaci zabezpečení systémové podpory evidence účastníků distanční formy výuky.
  • Výstup č. 4 (11) – Pravidla pro zabezpečené přiřazení, přístup a evidenci relevantních studijních materiálů v závislosti na zvoleném předmětu.
  • Výstup č. 5 (13) – Popis procesů bezpečného předávání a dlouhodobého uchovávání studijních dokumentů.
  • Výstup č. 6 (14) – Model bezpečné správy studijních dokumentů.
  • Výstup č. 7 (16) – Soubor doporučení pro ověřování identity a monitoring průběhu ověřování znalostí vysokoškolských studentů v online prostředí, včetně SZZ.
  • Výstup č. 8 (19) – Technická zpráva z průběhu realizace implementace a integrace.

C3: Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou

Tento společný projekt koordinuje Masarykova univerzita. Projekt je zaměřen na digitalizaci v oblasti studijní agendy (vydávání digitálních dokladů o studiu, zajištění jejich ověřitelnosti, řešení požadavků kladených na studenty v souvislosti se studijní agendou a obsluhou studia, od zápisu do studia do doby ukončení studia, řešení realizovatelných změn směrem k digitalizaci agend apod.).

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1 – Zavedení elektronických diplomů
  • Výstup č. 2 – Autorizovaná konverze dokumentů
  • Výstup č. 3 – E-identita – napojení na portál identitaobcana.cz
  • Výstup č. 4 – Digitalizace studijní složky – elektronizace studijních dokumentů
  • Výstup č. 5 – Nasazení funkcionality pro ukládání výsledků kontrol závěrečných prací učitelem
  • Výstup č. 6 – Rozvoj nástroje pro rozhodování (Manažerská data) – tvorba přehledných reportů pro manažerské rozhodování v oblasti studia
  • Výstup č. 7 – Zvýšení kvalifikace zaměstnanců podílejících se na správě studijní agendy
  • Výstup č. 8 – Aktivní účast/Účast na seminářích organizovaných koordinující školou
  • Výstup č. 9 – Harmonogram a plán implementace pro období řešení projektu, včetně stanovení cílového stavu, indikátorů splnění cílového stavu, následného plánu rozvoje na dalších 5 let a zhodnocení rizik
  • Výstup č. 10 – Implementace plánu výstupů 1. -7. specifikovaného v bodě 9
  • Výstup č. 11 – Zpráva zhodnocující implementaci plánu, naplnění cílů a aktualizovaný následný plán rozvoje anebo plán udržitelnosti vč. popisu následných činností a rozvoje minimálně na období 5 let po ukončení řešení projektu

Souhrnné informace k aktuálnímu plnění projektů v jednotlivých SC:
Postup plnění jednotlivých projektů za rok 2022 (soubor PDF, 194 kB)
Postup plnění jednotlivých projektů za rok 2023 (soubor PDF, 153 kB)

Splněné výstupy:

NPO A1

NPO A2

NPO C1

NPO C2

NPO C3