VŠTE – Národní plán obnovy

Logo NPO

Registrační číslo: NPO_VŠTE_MSMT-16600/2022

Termín realizace: 09/2022–05/2024

Cílem projektu je naplnit cíle stanovené v reformě 3.2.1 Národního plánu obnovy (Transformovat vysoké školy s cílem adaptace na nové formy učení a v odpovědi na měnící se potřeby trhu práce v rámci komponenty 3.2 „Adaptace kapacity a zaměření školních programů“), a přispět tak mj. i k naplňování prioritních cílů Strategického záměru ministerstva pro oblast vysokých škol na období od roku 2021 („SZ2021+“), Strategie internacionalizace vysokého školství na období od roku 2021 a na ně navazujícího Strategického záměru VŠTE na období 2021-2025.

Projekt řeší specifický cíl A ve všech jeho dílčích částech:

A1: Digitalizace vzdělávací činnosti a studijních agend

Projekt je zaměřen na pořízení HW a SW a další techniky pro posílení kapacity pro zajištění digitálních forem výuky. Dále je projekt zaměřen na digitalizaci studijní agendy – odborné praxe.

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1: Instalovaný HW, SW a další technika pro zajištění digitálních forem výuky v kampusu Okružní 517/10
  • Výstup č. 2: Instalovaný HW, SW a další technika pro zajištění digitálních forem výuky v kampusu Nemanická 436/7
  • Výstup č. 3: Personál proškolený k využití nové výpočetní techniky ve výuce
  • Výstup č. 4: Modul odborné praxe v IS
  • Výstup č. 5: Upravená vnitřní legislativa – aktualizace směrnice POSTUP PLNĚNÍ PŘEDMĚTU ODBORNÁ PRAXE NA VŠTE
  • Výstup č. 6: Proškolený personál Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání
  • Výstup č. 7: Metodický manuál pro práci s modulem odborných praxí pro uživatele
  • Výstup č. 8: Materiálně-technicky dovybavený Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání/úsek vnějších vztahů

A2: Rozvoj v oblasti distanční výuky, online výuky a blended learning

Projekt se zaměřuje na tvorbu nových a inovaci stávajících studijních materiálů pro digitální výuku, která se stane studijní oporou v e-learningovém prostředí IS VŠTE. Cílem je vybudovat širokou a dostupnou nabídku pro vzdělání poskytovaného flexibilními formami (blended learning, popř. distanční výuka). Realizace aktivity je zaměřena na digitalizaci studijních materiálů v konkrétních průřezových předmětech Bc. a nMgr. studijních programů s celoškolským dopadem.

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1: Digitalizované studijní předměty a materiály dostupné v IS VŠTE
  • Výstup č. 2: Akademičtí pracovníci proškolení k využití stávající výpočetní techniky ve výuce a uplatnění digitálních forem ve vzdělávání
  • Výstup č. 3: Upravená vnitřní legislativa a průběžná podpora studentů a akademických pracovníků

A3: Tvorba nových profesně zaměřených studijních programů

Projekt je zaměřen na tvorbu profesně orientovaného bakalářského studijního programu „Technologie pro Průmysl 4.0“ Studijní program bude tvořen 5 tematickými oblastmi:

  • elektronikou,
  • elektrotechnikou,
  • automatizací a řízením,
  • informatikou,
  • strojírenstvím.

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1: Žádost o akreditace nového studijního programu dle požadavků NAÚ a obdržené akreditace studijního programu Průmysl 4.0 (Bc.)
  • Výstup č. 2: Instalované laboratorní vybavení HW a SW
  • Výstup č. 3: Zapsaní studenti do nového studijního programu

A4: Kurzy zaměřené na rozšiřování dovedností (upskilling) nebo rekvalifikace (reskilling)

Cílem projektu je příprava kurzů zaměřených na rozšiřování dovedností (upskilling) a rekvalifikace (reskilling). Vytvořené kurzy budou respektovat požadavky formulované na evropské úrovni.

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1: Odpovídající materiálně-technické zázemí pro realizaci kurzů
  • Výstup č. 2: Získaná autorizace pro profesní kvalifikace v souladu s Národní soustavou kvalifikací

Dále projekt řeší specifický cíl C: společné projekty

C1: Zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni vysokých škol pomocí mikrocertifikátů (microcredentials)

Tento společný projekt koordinuje Univerzita Karlova a je zaměřen na zlepšení prostupnosti vzdělání.

VŠTE se v projektu přímo podílí na dosažení třech cílů/výstupů:

  • Výstup č. 1 Analýza současného stavu v oblasti dokladů
  • Výstup č. 2 Návrh jednotné podoby certifikátů
  • Výstup č. 3 Vytvoření společného on-line katalogu kurzů

C2: Bezpečnost distančních forem výuky

Tento společný projekt koordinuje ČVUT. Projekt si klade za cíl systematické zajištění komplexní bezpečnosti distančních forem výuky, vč. přímo návazných činností, a to jak z technického, tak i procesního hlediska, na základě již existujících doporučení, standardů, postupů či metodik.

 Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1 (5) – Doporučení pro zabezpečení kolaborativní platformy, včetně doporučení pro její pokročilé nastavení.
  • Výstup č. 2 (9) – Procesní model zabezpečení distanční formy výuky a jeho vazba na stávající řešení přihlášení, záznamu o průběhu absolvování předmětu a záznamu výsledků/hodnocení.
  • Výstup č. 3 (10) – Doporučení pro realizaci zabezpečení systémové podpory evidence účastníků distanční formy výuky.
  • Výstup č. 4 (11) – Pravidla pro zabezpečené přiřazení, přístup a evidenci relevantních studijních materiálů v závislosti na zvoleném předmětu.
  • Výstup č. 5 (13) – Popis procesů bezpečného předávání a dlouhodobého uchovávání studijních dokumentů.
  • Výstup č. 6 (14) – Model bezpečné správy studijních dokumentů.
  • Výstup č. 7 (16) – Soubor doporučení pro ověřování identity a monitoring průběhu ověřování znalostí vysokoškolských studentů v online prostředí, včetně SZZ.
  • Výstup č. 8 (19) – Technická zpráva z průběhu realizace implementace a integrace.

C3: Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou

Tento společný projekt koordinuje Masarykova univerzita. Projekt je zaměřen na digitalizaci v oblasti studijní agendy (vydávání digitálních dokladů o studiu, zajištění jejich ověřitelnosti, řešení požadavků kladených na studenty v souvislosti se studijní agendou a obsluhou studia, od zápisu do studia do doby ukončení studia, řešení realizovatelných změn směrem k digitalizaci agend apod.).

Výstupy projektu:

  • Výstup č. 1 – Zavedení elektronických diplomů
  • Výstup č. 2 – Autorizovaná konverze dokumentů
  • Výstup č. 3 – E-identita – napojení na portál identitaobcana.cz
  • Výstup č. 4 – Digitalizace studijní složky – elektronizace studijních dokumentů
  • Výstup č. 5 – Nasazení funkcionality pro ukládání výsledků kontrol závěrečných prací učitelem
  • Výstup č. 6 – Rozvoj nástroje pro rozhodování (Manažerská data) – tvorba přehledných reportů pro manažerské rozhodování v oblasti studia
  • Výstup č. 7 – Zvýšení kvalifikace zaměstnanců podílejících se na správě studijní agendy
  • Výstup č. 8 – Aktivní účast/Účast na seminářích organizovaných koordinující školou
  • Výstup č. 9 – Harmonogram a plán implementace pro období řešení projektu, včetně stanovení cílového stavu, indikátorů splnění cílového stavu, následného plánu rozvoje na dalších 5 let a zhodnocení rizik
  • Výstup č. 10 – Implementace plánu výstupů 1. -7. specifikovaného v bodě 9
  • Výstup č. 11 – Zpráva zhodnocující implementaci plánu, naplnění cílů a aktualizovaný následný plán rozvoje anebo plán udržitelnosti vč. popisu následných činností a rozvoje minimálně na období 5 let po ukončení řešení projektu

Souhrnné informace k aktuálnímu plnění projektů v jednotlivých SC:
Postup plnění jednotlivých projektů za rok 2022 (soubor PDF, 194 kB)
Postup plnění jednotlivých projektů za rok 2023 (soubor PDF, 153 kB)
Postup plnění jednotlivých projektů za rok 2024 (soubor PDF, 144 kB)

Splněné výstupy:

NPO A1

NPO A2

NPO A3

NPO A4

NPO C1

NPO C2

NPO C3