Soutěž Marketingový mix prověřila znalosti středoškoláků a studentů vysoké školy
Ve středu 6. dubna proběhl první ročník soutěže Marketingový mix mezi studenty Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích a žáky Střední školy obchodní v Českých Budějovicích. Soutěž se uskutečnila v nové multifunkční učebně na SŠO Husova 9 a měla podobu online testu s 20 otázkami. Studenti tak měli možnost prověřit své znalosti z ekonomických oborů ze střední a vysoké školy.
Soutěž je jednou z forem vzájemné spolupráce obou škol, ke které se zavázaly uzavřeným memorandem. Při této příležitosti byla využita multifunkční učebna vybudovaná v rámci projektu Společné vzdělávání bez bariér s ICT. Soutěže se účastnili žáci 4. ročníku oborů Obchodník a Ekonomika a podnikání a studenti VŠTE. Soutěžící měli vypracovat online test s 20 otázkami v čase 20 minut. Za každou správně zodpovězenou otázku získal žák 1 bod, celkem mohli tedy získat 20 bodů. V případě rovnosti bodů rozhodoval rychlejší čas vyplnění. Na prvních 7 místech z celkového počtu 16 účastníků se umístili studenti z Vysoké školy technické a ekonomické.
„Zaujala mě interaktivní učebna, kde jsou stoly s vysunovacími monitory. Také se mi líbilo, že jsem si mohl zopakovat znalosti marketingu,“ říká Dalibor Zeman, student Strojírenství na VŠTE. „O soutěži jsem se dozvěděl od Petra Orose z Úseku vnějších vztahů VŠTE. Byl jsem osloven, protože jsem se ve škole už podílel na projektech, jako bylo třeba Seeds for the future od firmy Huawei. Já jsem následně oslovil další spolužáky, hlavně z florbalového týmu Budweis Ducks VŠTE, ve kterém hraju. Z florbalistů se zúčastnili Vilém Kovač, Martin Norek, Lukáš Lhota a Adam Holmik. Dalšími soutěžícími byli Tomáš Cejpek, můj spolužák ze Strojírenství, Standa Veselý z e-sportového týmu Mighty Eagles a Tomáš Hložek,“ doplňuje Zeman.
Jak soutěž probíhala? „Přijeli jsme na střední školu po osmé ráno, dostali jsme instrukce a soutěž jako taková odstartovala v 9 hodin. Většina z nás to měla hotové za pár minut. Pro nás byly ty otázky docela jednoduché, byly to věci, co se učí u nás i na technických oborech. Byly tam otázky jako třeba „Jaký marketingový mix se používá v cestovním ruchu“, „Označte tři věcné služby“, „Nejhodnotnější značku roku 2021“, „Vyberte kmenové a privátní značky“ nebo „Ve které fázi životního cyklu dosahuje výrobek největšího zisku“. Středoškoláci to měli vyplněné také velmi rychle. Byly to totiž odpovědi ve formě možností, takže nám to šlo rychle.“
Nejlépe si vedli Tomáš Cejpek, Lukáš Lhota a Adam Holmik z VŠTE. „Soutěž se mi moc líbila a příští rok bych se zúčastnil opět, pokud bude možnost,“ uzavírá Dalibor Zeman.