Přejít na hlavní obsah

START:
2. 5. 2018

Speciálně na „hrací“ International Business Week, který se na naší škole konal celý týden, přijelo přes třicet zahraničních studentů se svými učiteli z belgických měst Leuven a Brusel, lotyšské Rigy, nizozemského Rotterdamu, chorvatské Virovitice, polské Wroclawy a ruské Moskvy a Saratova.

Katedra cestovního ruchu a marketingu, spolu s Centrem Informační Společnosti, pro ně připravila manažerskou simulační hru Unisim, patřící mezi moderní nástroje vzdělávání studentů a rozvoje zaměstnanců. Díky ní mají hráči možnost vyzkoušet si a pochopit principy řízení firmy, zvláště marketingu, managementu a ekonomie a působení na virtuálním trhu.

Pro mezinárodní týmy, do nichž byli studenti zařazeni a kde se mluvilo výhradně anglicky, to znamenalo připravit si během dvou her obchodní a marketingové strategie, prezentace a vytvářet identitu vlastních firem. Jejich členy byly i dvě Češky z naší školy.

„Jedna simulační hra se zaměřila na cestovní ruch, kde bylo cílem získat nejvyšší tržby, zatímco druhá na trh s elektronikou. Zde bylo úkolem maximalizovat parametr EVA, tedy moderní ukazatel rentability Economic Value Added, který v roce 1982 stvořil Joel Stern. Nápad přitom nestojí na „výpočtech“ ukazatele podle vcelku banálního vzorečku, ale na tom, co vlastně znamená a jak a proč ho zlepšovat,“ vysvětluje Petra Martíšková z Katedry cestovního ruchu a marketingu. Ta připravovala zaměření simulačních her a během hraní zároveň týmy koučovala.

V průběhu her studenti vytvářeli vlastní strategii a marketingový mix, zahrnující produkty i ceny, řešili distribuci a komunikaci produktů, které vytvořili. Museli se přitom rozhodnout, jaké zákazníky osloví a vědět, zda a jak zvládnou financování, řízení lidských zdrojů a ustojí tlak konkurence. Souboj o pozice na trhu nakonec nadchl i přihlížející zahraniční učitele, kteří se chtěli do hry rovněž sami zapojit. Což jim protentokrát nevyšlo.

Obě simulační hry měly stejného vítěze – šestičlenný tým, složený ze studentů z Belgie, Nizozemí, Chorvatska, Ruska a České republiky.

„Simulační hra je skvělá v tom, že studentům umožňuje propojit dosavadní znalosti z marketingu, financí a managementu a ve virtuální praxi si vyzkoušet, jak by ve skutečném světě dopadli, jaké důsledky by jejich rozhodnutí měla,“ dodává Petra Martíšková. Oceňuje přitom i výjimečnou příležitost prezentovat a obhajovat studentské návrhy v mezinárodním prostředí.

Zahraniční studenti spolu se svými učiteli přitom měli čas navštívit České Budějovice, poznat Český Krumlov nebo výrobu piva v Budějovickém Budvaru.

Do kampusu VŠTE se International Business Week vrátil opět po dvou letech. Škole umožňuje se v mezinárodním prostředí dál zviditelnit a také svým studentům umožnit cestovat na krátkodobé týdenní, ale za to velmi intenzivní Erasmus pobyty, spojené s projekty IBW. Ty v Česku pořádá jen pár škol, mezi nimi i budějovická Technika.

„Účastí na akci student získá zápočet volitelného odborného předmětu, ohodnocený 5 ECTS kredity. Za úspěšné splnění IBW studenti obdrží i certifikát od organizátora a zápočet za předmět International Business Week – abroad,“ vysvětluje Alžběta Vokatá Troupová z Úseku zahraničních vztahů, že nejde jen o hru a zábavu, ale také studium. Technika proto svým studentům, vyjíždějícím na podobné akce IBW do zahraničí, poskytuje mimořádné stipendium.

Menu