Přejít na hlavní obsah

START:
7. 10. 2020

Evropský U-Multirank zařadil VŠTE mezi čtyři nejlepší české školy, které dokázaly skloubit výzkum, výuku a vzdělání

 

ČESKÉ BUDĚJOVICE, 6. října 2020

 

Českobudějovická VŠTE patří mezi čtyři nejlepší české vysoké školy, na nichž nejlépe dokážou skloubit výzkum, výuku a vzdělání.  Mezinárodní U-Multirank 2020, který Evropská komise považuje za důležitý nástroj rozvoje vysokoškolských systémů, ji v České republice zařadil se skóre 6 A (velmi dobré) na čtvrté místo za VŠCHT Praha (skóre 11 A), Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně (8) a Mendelovu univerzitu v Brně (7). Hodnoceno bylo 15 tuzemských univerzit. Ve srovnání s rokem 2019 si VŠTE udržela stejný výsledek.

„Jde o jedinečné hodnocení vysokoškolského vzdělávání, neboť se srovnává srovnatelné. Tedy velikost, poslání nebo oborová skladba. Není to žádná univerzální liga, v níž se malé univerzity naší velikosti těžko prosadí,“ říká Marek Vochozka, rektor VŠTE.

U-Multirank představuje evropskou reakci na nedostatky globálních žebříčků, které mnohdy hodnotí školy podle jedněch kritérií bez ohledu na jejich specifika.

Podkladem pro hodnocení je sběr dat ve škole i vybraných oborech prostřednictvím dotazníků a rozsáhlého šetření mezi posluchači. Sleduje se univerzitní výkon napříč výukou a učením, výzkum, přenos znalostí, mezinárodní orientace a regionální zapojení.

„Důležitou cílovou skupinou jsou přitom i studentky a studenti, kterým chce projekt pomoci orientovat se v nabídce různých vysokých škol. O to víc nás velmi dobrý výsledek těší,“ dodal prorektor Vojtěch Stehel, který má od ledna řízení VŠTE převzít jako nový rektor. Poté co ho do funkce zvolil Akademický senát, čeká na jmenování prezidentem republiky.

Hodnocení konstatuje, že VŠTE jako malá veřejná vysoká škola je specializovanou institucí a v pěti dimenzích U-Multirank je nejsilnější v mezinárodní orientaci a regionální angažovanosti. To ukazuje, že se jedná o otevřenou vysokou školu, která chce spolupracovat s dalšími partnery. I proto se zaměřuje na aplikovaný výzkum, do něhož zapojuje studenty pod vedením zkušených docentů a profesorů.

„Skloubit dobře výzkum, výuku a vzdělání není vždy snadné. Vždyť i U-Multirank konstatuje, že české vysoké školy obecně mají horší transfer znalostí. Pro nás jde ale o jednu z priorit, která dává prostor k růstu a rozvoji akademikům i studentkám a studentům,“ dodává Vojtěch Stehel.

Vedle ratingu A (velmi dobrý) projekt U-Multirank uděluje také hodnocení B (dobrý), D'(podprůměrný) nebo E (slabý).